niedziela, 6 marca 2016

Jak zrobić bransoletkę fishtail


     Już dawno temu myślałam o zrobieniu tutorialu. Właściwie myślałam o tym jeszcze przed założeniem bloga: "Czy będę robić tutoriale? Jeśli tak, to jakie?". Dziś w końcu nadszedł ten czas. Mam nadzieję, że wszystko jest czytelne i się Wam przyda :)


Najlepiej i najprościej zrobić taką bransoletkę z topliwych sznurków.
Jeśli chcemy zrobić zapięcie na supełek i pętelkę, będą nam potrzebne dwa kawałki sznurka o  mniej więcej trzykrotnej długości obwodu nadgarstka i jeden podwójny. Czyli np. dwa sznurki 15 cm i jeden 30 cm.
Jeśli nie chcemy robić takiego zapięcia, przechodzimy do kroku 5.

1. Podwójny sznurek zginamy na pół i unieruchamiamy szpilkami (można je wbić np. w styropian lub tablicę korkową)


2. Bierzemy pozostałe dwa, krótsze sznurki.


3. Robimy pętelkę.


4. Zaciskamy i układamy sznurki jak na zdjęciu.


5. Bierzemy sznurek z prawej strony i przekładamy go nad jednym z czarnych sznurków.


6. Następnie bierzemy sznurek z lewej strony i przekładamy go nad dwoma najbliższymi mu sznurkami.


7. Teraz powtarzamy: Czarny sznurek z prawej przekładamy nad jednym kolorowym.


 8. I czarny z lewej przekładamy nad dwoma mu najbliższymi.


9. Zaciągamy. Za pierwszym razem może nie być widać wzoru, nie należy się o to martwić.

  
10. Powtarzamy. :)


Gdy skończymy, robimy supeł na końcu, wielkości odpowiadającej pętelce. Obcinamy wystające sznurki i topimy końcówki tak, aby nic się nie rozwiązało. Lub wklejamy w tradycyjne końcówki.

W ten sposób zrobiłam  bransoletkę i w bardzo podobny . Zachęcam Was do kombinowania z zapięciami, dodatkami, ogólnie jest to bardzo prosty splot, ale wystarczy trochę kreatywności i może wyjść coś naprawdę niebanalnego :)

Pozdrawiam :)

3 komentarze:

  1. Hej ja próbowałam coś podobnego kiedyś wykombinować tylko z koralikami, ale mi coś nie wyszło...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się jak zrobiłaś te bransoletki. Super! W wolnym czasie na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra poradnik. Już wiem do czego wykorzystać te sznurki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń